Zoeken
  • lisahogenbirk

Van Jobhopper naar Professional Organizer / Opruimstylist


Ik ben altijd al gek geweest op ‘rommelen’. Rommelen is voor mij vergelijkbaar met mediteren. De kachel aan, een warme kop thee, kinderen in bed en als het even kan stuur ik het liefst mijn partner op pad. Zonder dat ik iets of iemand in de weg zit kan ik dan heerlijk de boel overhoop halen, spullen uitzoeken, alles net weer even iets logischer/efficiënter indelen en daarna als kers op de taart een kleine restyle zodat het er net allemaal iets frisser uitziet. Over het algemeen belanden er toch weer een hoop spullen in mijn kratje die mij niet meer dienen. Na zo’n sessie voel ik me weer compleet Zen en heb ik alles weer op orde.


Van Event/projectmanager, assistent filiaalmanager tot financieel adviseur. De afgelopen jaren heb ik flink wat banen versleten. Ik heb een hoop uit mogen proberen maar toch miste ik altijd iets.

Wezenlijk contact hebben met mensen, een klein aandeel hebben om de wereld een beetje mooier te maken en maatschappelijk iets te kunnen betekenen. Mijn banen waren met name gericht op presteren en ik stond gevoelsmatig altijd onder druk.

Geen van deze ervaringen had ik willen missen want ze hebben me een hoop inzichten gegeven en zijn zeker ook nuttig geweest.


En dan komt de man met de spreekwoordelijke hamer!

Overprikkeld, een negatief zelfbeeld, niet wetend wat ik wilde …

Zo kwam ik thuis te zitten en heb ik me in eerste instantie gefocust op mijn gezin. Heerlijk om niet meer de wegbreng- en ophaalstress te ervaren op het schoolplein. Alle ouders die voorbij rennen als kip zonder kop, gehaast en onpersoonlijk.

Bijna elke dag kwamen er vriendjes/vriendinnetjes mee om bij ons te spelen en was er ruimte om mee te eten. Veel meer ritme en veel minder stress.

Ik genoot van dit ‘nieuwe’ leven.


Toch begon het wel weer te kriebelen en ben ik in contact gekomen met een hele fijne jobcoach. Samen zijn we gaan kijken naar alle mogelijkheden en na een aantal sessies kwamen we steeds meer op het juiste pad.

Ik ben jaren geleden afgestudeerd als interieurstylist. Als stylist ben je ook veel aan het schuiven en aan het rommelen om het perfecte plaatje te realiseren. Aangezien dit iets is wat mij natuurlijk afgaat zie je daarin ook niet je kwaliteiten. Zo ben ik dus ook een ster in opruimen. Vaak ben je heel erg geneigd om het heel ver weg te zoeken terwijl het eigenlijk zo dichtbij ligt. Het is dan zo vanzelfsprekend geworden dat je het uit het oog verliest. Zo kwamen we uit op het vak Professional Organizer / Opruimstylist.


En dan? Dan is het een kwestie van de stoute schoenen aantrekken.

Ik ben de Opleiding ‘Professional Organizer voor Particulieren’ gaan volgen bij de HuishoudCoach o.l.v. Els Jacobs. Toen is het balletje gaan rollen.

Inmiddels is mijn website online en heb ik al een aantal clienten op weg geholpen om van een ‘chaotisch huis een georganiseerd thuis’ te maken.


Het is zo fijn om mensen te helpen die echt uitzien naar jouw komst. Ik voel me echt van meerwaarde in hetgeen wat ik nu doe. Vaak zitten mensen die mij inhuren psychisch niet zo lekker in hun vel en hebben ze daarnaast ook behoefte om even gehoord te worden. Ik werk ook echt in het tempo van de klant. Als het even te veel wordt dan nemen we een time-out en drinken we een kop thee of kletsen we wat.


Heerlijk om in trein te zitten naar de juiste bestemming!


Veel Opruimgeluk,

Lisa


www.opruimgeluk.nl



192 keer bekeken
  • Instagram

©2020 by Opruimgeluk | lisa@opruimgeluk.nl | 06 17 383 382